Neem contact op met Anouk!
1. Waarom hebben jullie mijn loonstrook nodig als ik een bezichtiging in wil plannen?
Wij hanteren een inkomenseis. Bij 1 persoon hanteren we een bruto inkomenseis van 3 x de huur. Bij 2 personen hanteren we een bruto inkomenseis van 4 x de huur.
Voorbeeld: 1 persoon met bruto inkomen van € 2.400,00 kan tot €800,00 huren.
Voorbeeld: 2 personen met een gezamenlijk bruto inkomen van € 4.000,00, kunnen tot € 1.000,00 huren.
2. Ik heb nog geen passende woning gezien op de website. Kunnen jullie mij op de hoogte houden?
Jazeker! U kunt zich gratis en vrijblijvend inschrijven op onze website via https://www.cswonen.nl/blijf-op-de-hoogte/. Zodra wij een nieuwe woning toevoegen op onze website die aan uw wensen voldoet dan krijg u een e-mail van ons. Wij vragen u altijd een maximale huurprijs in te vullen, anders kan de mail niet automatisch verstuurd worden.
3. Ik heb gereageerd op een woning, wanneer kan ik een reactie verwachten?
Wij behandelen uw mail altijd binnen uiterlijk 2 werkdagen.
4. Werken jullie met wachtlijsten
Nee, wij werken niet met wachtlijsten
5. Ik heb bezichtigd, maar hoe weet ik nu of ik mag gaan huren?
Na een bezichtiging vragen wij u om meer documenten en gegevens aan te leveren, we starten dan namelijk met uw dossier. Als uw dossier compleet is, wordt deze doorgestuurd naar de verhuurder van de woning en mag hij of zij wel of geen akkoord geven.
6. Wat gebeurt er als meerdere mensen dezelfde woning willen huren?
Als meerder kandidaten dezelfde woning willen huren, dan is de uiteindelijke keuze bij de verhuurder. Wij maken van de kandidaten volledige dossiers, zodat de verhuurder een weloverwogen beslissing kan maken. Iedereen maakt evenveel kans.
7. Als jullie geen verhuurder zijn, wat is de rol van CS Wonen dan?
CS Wonen werkt als bemiddelaar. Wij zoeken de juiste huurders voor de juiste woningen. In sommige gevallen bemiddelen we alleen, daarna verloopt het contact via de verhuurder. Soms blijven wij ook na de sleuteloverdracht uw contactpersoon voor vragen en eventuele meldingen.
8. Ik voldoe net niet aan de inkomenseis. Kan iemand voor mij garant staan?
Ja, u kunt een familielid (bijvoorbeeld een vader of moeder) vragen om garant te staan. Wij mogen dan in totaal € 250,00 bij uw inkomen optellen. Indien u wenst gebruik te maken van garantstelling, ontvangen we naast uw gegevens ook onderstaande gegevens van de garantsteller:
– Kopie legitimatiebewijs
– Kopie recente loonstrook
– Contactgegevens (telefoonnummer en emailadres)
9. Kom ik in aanmerking voor huursubsidie?
De algemene maximale huurgrens huurtoeslag bedraagt voor 2021 € 752,33.
Om huurtoeslag te krijgen, moeten u, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners voldoen aan de volgende voorwaarden:
– U bent 23 jaar of ouder.
– U en de verhuurder hebben een huurcontract getekend.
– U huurt een zelfstandige woonruimte.
– U, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners staan bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres.
– U, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners hebben de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning.
– Uw huur, (gezamenlijke) inkomen en vermogen zijn niet te hoog.
Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst en op toeslagen.nl.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/content/hulpmiddel-proefberekening-toeslagen
10. Ik wil alvast mijn dossier in orde maken, zodat ik snel mijn gegevens door kan sturen na een bezichtiging. Kan dat?
Dat kan zeker! Na een bezichtiging ontvangt u van CS Wonen een mail. Andere documenten kunt u alvast voorbereiden:
Loondienst:
– Een recente werkgeversverklaring;
– Een scan of duidelijke foto in kleur van uw bankpas;
– Een bankafschrift met hierop zichtbaar de meest recente loonstorting, bankrekening nr. en naamstelling. Dit doet u door de betreffende loonstorting te openen via
internet of app en vervolgens te delen via de mail;
– Indien van toepassing: een recente verhuurdersverklaring;
– Indien van toepassing: hypotheekverklaring of informatie over de verkoop van uw woning.
ZZP’er
– Kopie inschrijving KVK;
– Recente jaarcijfers van de afgelopen 3 jaren, opgemaakt door een erkend boekhouder;
– Een scan of duidelijke foto in kleur van uw bankpas privé en zakelijk;
– Indien van toepassing: een recente verhuurdersverklaring;
– Indien van toepassing: hypotheekverklaring of informatie over de verkoop van uw woning.
Gepensioneerd
– Een scan of duidelijke foto van uw bankpas;
– Jaaropgave AOW
– Jaaropgave pensioen
– Een bankafschrift met hierop zichtbaar de meest recente storting van AOW, bankrekening nr. en naamstelling. Dit doet u door de betreffende storting te openen via
internet of app en vervolgens te delen via de mail;
– Een bankafschrift met hierop zichtbaar de meest recente storting van pensioen, bankrekening nr. en naamstelling. Dit doet u door de betreffende storting te openen via
internet of app en vervolgens te delen via de mail;
– Indien van toepassing: een recente verhuurdersverklaring;
– Indien van toepassing: hypotheekverklaring of informatie over de verkoop van uw woning.
Neem contact op met Anouk!